GEORGIA MOFFA WORKSHOP


اضغط هنا للتقديم https://goo.gl/Vs6BgQ


ورشة الرقص المعاصر مع جيورجيا موفا:
التفاصيل: تبدأ الورشة 21 اكتوبر، كل احد ، من الساعة 6 الى 8 مساء
المدة: 8 اسابيع
تكلفة الورشة: 1000 جنيه
سياسة الإسترجاع:
يُسمح بإسترجاع قيمة الإشتراك في الورشة في موعد أقصاه ثلاثة أيام قبل بدء الورشة .. وفي حالة إسترجاع قيمة الإشتراك في الورشة خلال الثلاثة أيام الأخيرة قبل بدء المحاضرة الأولى سيتم خصم ٢٠% من قيمة الإشتراك.. وفي حالة الإسترجاع بعد حضور المحاضرة الأولى سيتم خصم ٥٠% من قيمة الإشتراك .. ولا يُسمح بإسترجاع قيمة الإشتراك بعد المحاضرة الثانية.

في ورشة الرقص المعاصر، سوف يكون هناك العديد من التمارين و الإستكشفات، الراقصون سوف يعملون في البداية على تسخين الجسم تدريجيا، و اللعب على التوازن، المجهود و اللتخلى عن المجهود. التركيز على تواصل القدم بالأرض، وضوح الحركة و إتجهات الجسد المتعلق بالمساحة، قوة الدفع، النفس في الحركة. تزداد ديناميكية الحصة تدريجيا باستخدام الصور. عدة حالات لاتساق الجسم ويتم استكشاف كثافة المساحة. هذه الورشة تركز بشكل كبير على تسخين على الأرض و تمارين عضلات البطن. ثم تمارين الذراع و الأرجل ثم دفعة للقدرة على التحمل في القفزة في المساحة و الإنتهاء بأستكشفات الإرتجال و تصاميم الرقص. و لتهدئة الجسد، تمديد العضلات. هذا المحتوى يساعد المتدرب على إكتشاف القوانين الأساسية للفيزياء: التماسك والتوسع. ورشة الرقص المعاصر تدرب في الأساس المتدربين ان يكونوا مرنين و مستقرين. التركيز في العمل على الأرض يساعد على تطوير القوة والتنسيق. الحصة تبدأ من الأرض و من ثم تدريجيا تعمل على التمارين وقفا و الحركة في المساحة.

عن جيورجيا موفا:
هي مدربة من روما، إيطاليا. بدأت رقص الباليه في "تياترو ديل اوبرا" في روما. و في سن ال17 انتقلت الى سكوتلاندا للتدرب في "رويال كونسيرفاتوار في سكوتلاندا" لبرنامج الباله الحديث. جيورجيا مدربة تانجو ارجنتيني محترفة، دربت في إيطاليا لمدة 4 سنوات قبل إنتقالها لسكوتلاندا لتدرب الباليه. تعلمت من و شاركت على نمازي" مؤسس جمعية الرقص التانجو الأرجنتيني في إيطاليا" التدريب. درست جيورجيا في عدة مدن خارج و داخل سكوتلاندا، إيطاليا، بولاندا، و مصر. عملت في مشروع رقص معاصر مع التعاون مع " جامعة إدنبرة و الكونسرفاتوار" المشروع يتضمن إرتجال كامل او "تصميم الرقص في الوقت الحالي". إكتشاف كيفية تحريك الجسم بدون اي تدخل من الموسيقى، و الإعتماد فقط على الأصوات النابعة من الحركة نفسها، لتعزيز ثقة الحركة لحركة الأطراف، العين، و حضور الراقص في وقت مواجهة الجمهور. رقصت جيورجيا مع التعاون مع "الباليه الأسكتلندي" في مهرجان مسرح في إدنبرة. و زارت الجزر و المرتفعات الأسكتلندية مع مصممون الرقص "رويستون مالدوم" و "كريستوفر مارني". في خريف 2013، قامت بتصميم رقص العيد المئة ل"ريت اوف سبرينج" صممت من اصل "سترافينسكي". عرضت في الكونسرفاتوار الملكي في سكوتلاندا. عملت في مصر لمدة عامين كمدربة و مصممة رقص في "ريزودانس" و عرضت في مكتبة الأسكندرية. جيورجيا تعمل كمصممة رقص معاصر، تانجو ، و باليه. و صممت الرقص للعديد من المشاريع في اروبا. في الحصص، هي تعلم و ترقص ايضا، و تركز على كل دقيقة التي تجعل الرقصة اكثر جمالا




CLICK HERE TO JOIN https://goo.gl/Vs6BgQ

Contemporary Dance with Georgia Moffa:
There will be set exercises and guided explorations, the dancers warm up gradually and start playing with being on and off balance, effort and letting go. A special focus will be put on the contact of the feet on the floor, clarity of actions and of directions in the body and in relation to space, momentum, breath in the movement. The dynamics of the class increase progressively using imagery. Several states of consistency of the body and density of the space are explored. These workshops have a strong warmup focussed on floor and ab exercises. After that, plie's, tendu's and arm and leg swing exercise. Then a boost for the stamina in the jumps through space and to finish off an exploration of improvisation and a phrase of set choreography. As a cool-down a good stretch. The material challenges each participant to discover the primary laws of physics: cohesion and expansion. My contemporary dance class is mainly training for the dancers to become stable and flexible. The intense work with the floor helps develop strength and coordination. My warm-up is a variety of either free and released, or precise and controlled exercises in order to increase the spectrum of movement qualities in the body. The class is structured from floor work and gradually works towards standing exercises and travelling in space

Details:
Starts: 21 October, every Sunday, from 6 pm to 8 pm
Duration: 8 weeks
Cost: LE.1000

Refund Conditions:
20% of the value of the workshop will be deducted in case of refund 3 days before the workshop, 50% after the first class, and no refund after the second class.

About Georgia Moffa:
From Rome, Italy. Georgia began her ballet training at the Teatro Dell’ Opera di Roma. At 17 she moved to Glasgow, Scotalnd to train at the Royal Conservatoire of Scotland on the BA Modern Ballet Course.Georgia is a professional Argentine Tango dancer and teacher, she trained and taught in Italy for four years, before moving to Scotland to further her ballet training. Taught by, and teaching partner to Ali Namazi, founder of the Argentine Tango Dance society in Italy. Georgia has taught in many cities across Scotland as well as abroad, in Italy, Poland and Egypt. She worked in a contemporary dance project in collaboration with the Edinburgh University and the Conservatoire. A project involving complete improvisation, or “real time choreography”. Experimenting how the body moves without any inspiration from music except for sounds made by the movements themselves, bringing confidence to the movement of the limbs, the eyes, and the presence of the dancer when faced with an audience. She danced in partnership with the Scottish Ballet performing at the Festival Theatre in Edinburgh. Touring the Scottish Highlands and Islands with choreographies by Royston Maldoom and Cristopher Marney. In the spring of 2013 she choreographed for the 100th anniversary of the Rite of Spring, choreographed to Stravinsky’s original music score for two pianos. Performed at the Royal Conservatoire of Scotland with live music. She worked in Egypt fpr two years choreographing and teaching for Rezodanse, and performing at the Alexandria Library. Georgia works as a choreographer of contempoarary, Tango and ballet. She choreographs for various projects across Europe. In the classes she teaches as well as when she dances, she emphasizes on the minute detail which adds beauty and grace to the dance.