Acting with laurence


اضغط هنا للتقديم http://tiny.cc/gvo7bz

التمثيل بوعي مع لورنش روديك
تبدأ الورشة 22 سيبتمبر
المحاضرات كل أحد و أربع من الساعة 7 مساء حتى 11 مساء لمدة 4 أسابيع
السن الأدنى 18 سنة
الورشة هتكون باللغتين الأنجليزية و العربية و لكن التمارين و المشاعد هتكون بالعربية
سعر الورشة 2500 جنيه

مده كل محاضرة 4 ساعات
برجاء إرتداء ملابس مريحة
راحة ربع ساعة في منتصف المحاضرة
سيتم شرح التعليمات بالعربي و الأنجليزي و لكن الطلاب سيقومون بعمل التدريبات بالعربي

سياسة الإسترجاع:
يُسمح بإسترجاع قيمة الإشتراك في الورشة في موعد أقصاه ثلاثة أيام قبل بدء الورشة .. وفي حالة إسترجاع قيمة الإشتراك في الورشة خلال الثلاثة أيام الأخيرة قبل بدء المحاضرة الأولى سيتم خصم ٢٠% من قيمة الإشتراك.. وفي حالة الإسترجاع بعد حضور المحاضرة الأولى سيتم خصم ٥٠% من قيمة الإشتراك .. ولا يُسمح بإسترجاع قيمة الإشتراك بعد المحاضرة الثانية.

الحالة الأكثر نتاج للمثل هو عندما يكون يعمل بدرجة تركيز عالية . في هذه الحالة الممثل يقوم بإستكشاف كل ما حوله من خلال حواسه . يتعلم التواصل من خلال التركيز على الحواس بدلا من التركيز في أفكاره، هذه هي المتطلبات المسبقة للمثل الذي يود أن يكون حاضر في اللحظة بجسمه و أحاسيسه و التعامل بكلتاهما سويا.
في هذه الورشة سيتعلم الطالب إستكشاف التركيز من خلال طرق مختلفة، من ضمنها:
- تدريبات جسدية مخصصة لتغير طريقة عمل المخ من حيث سيطرته على الحركة
- تأثير الأحاسيس على الجسم
- التواصل بدون كلام
- كيفية أن تصبح حاضر
- الصورة الذهنية و الجسم
- تكوين مرونه في الأحاسيس من خلال تمارين الإرتجال

عن لورانس روديك:
لورانس روديك ممثل ومخرج ومعلم ومسافر وممثل مسرحي. وُلِد في عائلة موسيقية ومسرحية في غلاسكو ، ظهر في أول مسرحية له عندما كان في التاسعة من عمره ، وكان في السادسة عشرة عندما قام بطولة فيلم درامي في البي بي سي. أثناء تدريبه كممثل في الأكاديمية الملكية الاسكتلندية للموسيقى والدراما (المعهد الملكي الاسكتلندي) ، بدأ باستكشاف مواهبه وأصبح الاستكشاف العملي العصري هو مفتاح تطوره المستقبلي كممثل إبداعي. سافر أيضًا على نطاق واسع ، حيث درس في بلدان أخرى - دراسة الفن القديم لدراما كاثاكالي للرقص في جنوب الهند وتعليم فناني اللاجئين التبتيين في مقر الدلاي لاما في المنفى في جبال الهيمالايا. منذ مغادرته شركة Citizens ، أصبح مهتمًا بشكل متزايد بتدريس وتطوير عمليته. كما أنه كان يستكشف المستوى التالي من الأداء ككاتب مسرحي مرتجل يستخدم قصصًا من حياته. في القاهرة ، قدم ورش عمل في اتحاد الممثلين المصريين (النقابة) ؛ قصر الفنون استوديو ZAT مدرسة مسرح ناس شركة القاهرة للرقص المعاصر ومجموعة الورشة المسرحية. كما قام بتدريس دورات في التمثيل والحركة والحركة في الجامعة الأمريكية.



CLICK HERE TO JOIN http://tiny.cc/gvo7bz

Acting Consciously with Laurance Rudic
⦁ Start Date: 22 Sept. 2019
⦁ Classes will take place on Sunday and Wednesday from 7 pm till 11 pm for 4 weeks.
⦁ Minimum Age: 18
⦁ Workshop will be conducted in both English and in Arabic
⦁ Price: 2500 LE

Each session will be 4 hours
Please wear loose casual clothing
There will be a break of 15 minutes
Instructions will be in a mix of English/Arabic and participants will play and perform in Arabic.

The most productive state for the creative actor and performer is working out of a heightened state of focus, which is called body-mindedness. In this state, the actor experiences the world through all of his senses. Learning to communicate by focusing on your senses rather than staying in your rational brain is a prerequisite for the creative actor who desires to be in the moment – body, feelings and thinking all working together as a whole.
In this workshop we will explore the effects of focus in a variety of ways including:
⦁ Somatic body lessons designed to change the way the brain controls movement
⦁ The effect of emotions on the body
⦁ Non-verbal communication
⦁ Presence process
⦁ Mental imaging and the Body
⦁ Developing emotional flexibility through dramatic improvisation

About Laurance Rudic
Laurance Rudic is an actor, director, educator, traveller and stand-up dramatist. He was born into a musical and theatrical family in Glasgow, appearing in his first play when he was nine, and at sixteen starring in a BBC film drama. While training as an actor at the Royal Scottish Academy of Music & Drama (Royal Scottish Conservatoire), he began to explore his own organic talents and this self-taught process exploration became the key to his future development as a creative actor. He has also travelled extensively, investigating the roots of performance in other countries to enrich his own process explorations – studying the ancient art of Kathakali Dance Drama in South India and teaching Tibetan refugee performers at the Dalai Lama’s Headquarters-in-Exile in the Himalayas. Since leaving the Citizens company he has become increasingly interested in teaching and developing his process. He has also been exploring the next level of performance as a stand-up improvising dramatist using stories from his own life. In Cairo, he has presented workshops at The Egyptian Actors’ Union (Niqaaba); Place des Arts; Studio ZAT; NAS Theatre School; Cairo Contemporary Dance Company and El Warsha Theatre Group. He has also taught courses on Acting and Voice & Movement at the American University.